Mummokerho

Nämnde min vävkurs i ett tidigare inlägg. Hur har det gått där då?

Jo, lite otåligt och frustrerande med alla förberedelser och tidskrävande projekt att sätta en vävstol i ordning, så hittills har jag inte vävt just något. Jo, en ”pannlapp” (som egentligen blev ett underlag av någon sort) under grundkursen och i tisdags började väva en pannlapp till bara för att göra ens något. Inte för att jag behöver en sån. Men de egentliga projekten måste jag lite ännu vänta med, tyvärr. Fast det är ju viktigt att lära sig förberedelserna förstås, det förstår jag.

Jag och en annan tjej tycks vara de enda som aldrig haft något med en vävstol att göra, så jag känner mig ganska ofta som att jag är ute och cyklar med all terminologi och egentligen allt annat, som är självklart för de flesta. En obekväm känsla för mig, men jag hoppas att saker och ting ska klarna så småningom… (Martina & Anna, säg att det gör det!)

Joonas kallar min nya hobby för ”mummokerho” och mycket passande tappade jag en bit tand under grundkursen när jag åt bulle under kaffepausen…

IMG_2080.JPG

2 reaktioner på ”Mummokerho

  1. Man lär sig jätte snabbt – snart kommer du att vara som hemma bland ränningar, ribbor, spännare, skedar och inslag.
    Tills det är det bara att fråga tusen gånger – min erfarenhet av vävare är att de är hur hjälpsamma som helst!

    Gilla

Kommentera

