Nä nu!

Förra julen hade ju Isla Marimekkos Iloinen-blus/klänning, som hon använde aktivt under julens festligheter.

_MG_2988_2Julfest med babyrytmiken 2013

I år hade vi bongat in en ny klänning från Marimekko, nämligen den svartvita Kissamekko. Ännu i början av hösten gick jag i Iso Omenas affär och potade på den och frågade försäljerskan om den säkert kommer att finnas kvar i sortimentet vid jul och hon försäkrade mig om att jo, jo, den hålls nog. Hade på något sätt inbillat mig att den är en klassiker.

Idag tänkte vi äntligen investera i den, gick till Marimekkos barnklädsaffär på Mikaelsgatan, där vi fick höra att de slutat sälja den. WHAT? Hon kollade sedan att det borde finnas av den i Hertonäs eller i nätbutiken, men i nätbutiken fanns den i varje fall bara som rödvit. Den är inte alls lika cool som den svartvita, tycker jag/vi.

Det hjälper väl inte annat att börja jaga den på diverse lopptorg, Tori & Huuto, men argh, så störd jag blir på sådan där felaktig information! Samma skedde i tiderna med Iittalas & Marimekkos Bottna-servis, även här var det Iso Omenas Iittala som påstod att nej, nej, den ska nog inte slutas tillverkas (trots att jag hört rykten) och ett par månader senare fanns den ingenstans. Om du inte vet, ta reda på istället för att ljuga för kunden!

Om du nu skulle råka se just denna Kissamekko i svartvitt (storlek 92/98), ropa till!

Bild: Marimekko

2 reaktioner på ”Nä nu!

Kommentera

