Ljusröda flickkläder

Jag är ju inte personen som gillar att klä Isla i ljusrött från topp till tå. Jag menar alla får göra precis som de vill, men det är liksom inte direkt vår juttu. Så då är det väl logiskt nog inte så vi klär vår dotter, så länge hon ännu inte väljer själv sina kläder.

Men efter att ett antal ggr ha fått höra pojkkommentarer om henne, har jag ändå lite kommit emot i min totalvägran mot ljusrött i och med att färgen är helt okej kombinerar med t.ex. brunt, mintgrönt, grått & mörkgrönt. OBS! Pink är en helt annan grej än ljusrött.

När vår närPrisma fyllde 10 år och där uppträdde en barnorkester, reagerade jag på hur totalt ljusrött folk klär sina barn. Jag vet, de får sin egen vilja vid något skede, men liksom pliis, ALLT behöver väl int vara ljusrött?

I slutet av förra vintern fyndade jag en brun vinterhalare på HM för typ 15€ och jag är så himla lycklig över att den ännu passar, eftersom vi inte hann börja använda den förra året. Trots att den är mörk, gillar jag de ljusröda detaljerna i den. Har faktiskt redan en mörkgrön skaljacka skaffad till våren, även den med liknande ljusröda/pink detaljer, även den från HM.

Gick förresten helt bra med vanliga innekläder och vinterhalare i fredags. Islas välilausihalare är på tok för tunn för detta väder.

IMG_1693.JPG

En katt bland hermelinerna var det någon som kallade detta foto (man ser dock inte så bra det ljusröda havet av flickebarn…)

IMG_2117.JPG

IMG_2164.JPG

2 reaktioner på ”Ljusröda flickkläder

  1. Jag tycker överlag att flickkläder nästan bara är rosa. Visst är det kiva med något ljusrött ibland men allt hela tiden? Huh. Får se hur det går hos oss ifall det kommer en flicka nu. Tur att vi har alla pojkkläder kvar så man åtminstone kan blanda 😀

    Gilla

    • Jo, speciellt skrämd blir jag t.ex. i barbklädsavdelningen i Prisma: meterlånga hyllor med bara rosa, medan det finns mycket mer variation på pojksidan. Ja, jag vet ju faktiskt inte hur det blir när Isla börjar själv välja kläder…

      Gilla

Kommentera

