Maskulin vs feminin dryck

I fredags publicerade Joonas en bild på våra fredagsmysdrycker och den lustiga kontrasten mellan dem:

IMG_2193.PNG

Eftersom han inte dricker alkohol och jag nyss upptäckt att min storfavorit Stiegl säljs i Alko och jag äntligen har fått användning för mitt stop anno 1993, är det inte svårt att lista ut vilken dryck är vems.

Det fick mig dock att minnas när vi besökte Österrike tillsammans och jag beställde dryckerna. Nästan varje gång placerade servitören automatiskt ölen framför Joonas och Colan framför mig. Det lustiga är att det sker även när vi beställt kaffe: jag får den med mjölk i, han utan, fast det är jag som dricker mitt kaffe svart. Minns även ett par ggr som jag stått med en manlig bekant vid bardisken och någondera beställt en öl och en cider. Jag behöver kanske inte ens nämna vem som får cidern framför sig…

2 reaktioner på ”Maskulin vs feminin dryck

Kommentera

