Slut på ledigheten?

Insåg just att OM jag blir godkänd till kursen jag sökt till, är detta min sista vecka som ”drischare”. Ska nämligen nästa vecka delta i en slags gallring dvs ”kartoitus” och kommer jag igenom den, blir jag direkt från och med följande vecka heltidsstuderande fram till midsommar. En ganska stor omställning för hela familjen, men jag är ivrig och hoppfull.

Kan nog inte heller påstå att jag bara drischat här hemma, har ju nog varit ganska aktiv med jobbsökandet, sköta ärenden som måste skötas, gjort ogjorda projekt här hemma osv osv. Hade många gånger haft möjligheten att lägga mig på soffan och se på Netflix, men har istället gjort något nyttigt. Är faktiskt lite stolt över mig själv.

Denhär veckan (eller de dagar som återstår) tänker jag alltså unna åt att vila, kanske ta päikkäre, bara vara hemma och umgås med min nattjobbande make. Nåja, måste nog städa hemmet också, annars blir det nog inte av på månader. Men sådär i princip.

Kommentera

