Familjeliv

Häromdagen råkade jag träffa en gammal bekant på Lindex’ barnavdelning. Måste riktigt efteråt fundera hur vi egentligen lärt känna varann och tja, via gemensamma bekanta och i ett tidigare liv kan man påstå.

Nu var vi båda mammor och mötet kändes helt annorlunda, på ett positivt sätt. Det som gjorde mig extra glad var att hon berättade att hon nyligen upptäckt programmet Familjeliv på Radio Vega och lyssnat på gamla avsnitt och däribland just det programmet Isla och jag medverkade i oktober 2013 (alltså exakt ett år sen!): Förälder – blev det som du trodde? Hon menade att det var skönt att lyssna på andras funderingar kring något som är så bekant och nytt och det gjorde mig så glad!

Måste nog ta och lyssna på programmet pånytt. Länken ovan är en podcast, så den innehåller ingen musik, men kan berätta att mitt låtval var Jukka Poika & Kompostikopla: Vauva älä itke.

En sådan lustig bild publicerade Familjeliv på oss:

IMG_2278.JPG

Kommentera

