Vinterlöpning

Linda hann redan ställa samma fråga som jag tänkte göra: Hur klär ni er när ni springer i detta kalla väder?

Och min andra fråga: Hur är det fysiskt möjligt ens att klara av att springa på morgonen innan frukosten, speciellt ni som dricker kaffe? Brukar föra Isla på dagis innan jag själv ätit frukost och får nästan hjärtslag av den lilla uppförsbacken från dagis till hemmet, flåsar och har mig. En gång försökte jag springa på morgonen och det var en usel länk, orkade inget och blev direkt andfådd.

Having said that, har jag nu morgonkaffet i magen och tänker utnyttja tiden min man ännu sover efter nattjobb och ta mig ut på en länk. Ser bara ut att bli snöstorm snart…

9 reaktioner på ”Vinterlöpning

  1. Jag är absolut frukostmänniska men tycker ändå det går bra att springa på morgonen. Jag brukar hälla i mig typ 4dl vatten med citron och äta en halv banan innan. Kaffe dricker jag dock inte på morgonen … och angående kläderna på vintern så svarar jag samma som jag kommentera på Lindas inlägg: Jag har ett par fodrade springtajts från H&M som är jättesköna! Sen kör jag med ullunderställ och microfleece. Det brukar räcka tycker jag. Plus pipo och handskar förstås. Lite kallt måste jag ha när jag far iväg, annars blir det för hett! Och det är nästan ännu värre än att frysa.

    Gilla

    • Men kanske det då är kaffeberoendet det handlar om? Är som en ny människa när jag fått mitt kaffe. Såg att HM har vintertajts, funderade just om det är något att investera i?

      Gilla

  2. Hejhå! Jag har inte skaffat vintertajts utan brukar sätta mera under istället. Först korta merionullkasonger som går till knäna. Håller de stora musklerna rumpan och låren varma. Sen brukar jag klämma in ett par långkalsonger när det blir ännu kallare. Det kan ju vara lättare att bara ha vintertajts, hehhee. Och på övre kroppen mera efter hand också. Sen att värma upp inne före man sticker ut i kylan så att är musklerna varma är superbra!

    Har försökt springa på morgonen, men nej. Inget för mig. Förmiddag är det närmaste morgonen jag kommer ut. Sådär passligt efter att morgonmålet och kaffet har lagt sig i magen!

    Gilla

    • Nå bra att du inte heller är någon före morgonmål-springare, huh. Trodde redan jag var den enda. Ja, nu är frågan om man ska investera i vintertajts eller yllekalsare? Idag körde jag med ”tuulihousut” på tajtsen, men det var inte så varmt om rumpan…

      Gilla

  3. Hur jag än gjort har jag alltid varit iskall om rumpan. Har vinterspringtajts, Nikes combat-knätajts, merinoull undisar. Ben o rumpa, ALLTID IS. Men springer ändå.
    O alltså sport på morgonen ger mig huvudvärk (senast) på eftermiddagen. Är en eftermiddags- o kvällsspringare. Men förmiddag efter nån form av frukost o före lunch kan i nödfall funka. Du är inte den enda. O om du kommer på hur man håller rumpor o annat varma så e jag glad för din skull :).

    Gilla

    • Nå crap, vad ska man hitta på för rumpvärmare? Har du någo specialsystem upptill, nån tekniska jacka eller dylikt? Och hurra för andra eftermiddags- & kvälllsspringare!

      Gilla

      • Har en jättebra blus (Helly Hansen kanske) som håller en varm o sen en vindstopperjacka. Blir det kallare tar jag ännu en tunn fleece. Överkroppen e liksom lättare att hålla varm.

        Gilla

  4. Jag har idag beställt Ullmax Winter Tights, kolla på Ullmax. Tänker att de är varmare än mina vanliga Nike tights och så kan jag få under ännu ett par tights i 100% ull om jag behöver. Tror också vinden håller sig ute med dessa Winter tights.

    Gilla

    • Ahaa! Jag var faktiskt idag till Stadium (allt på 25%) och köpte ett par thights i merinoull, tänkte att jag kan ha nytta av dem i vinter annars också.

      Gilla

Kommentera

