Back to school

(…eller i alla fall för en vecka.)

Igår kväll strök jag omkring hemma otåligt och packade min skolväska med bl.a. Ratata-häften och olika färgers pennor (tog nog med paddan för säkerhets skull), räknade ut med ReittiGPS när jag ska starta och när jag måste stiga upp.

Somnade förvånansvärt lätt, men vaknade några ggr under natten och hade ändå räknat helt med för mycket tid åt mig på morgonen. Nå, bättre åt det hållet. Njöt mitt morgonkaffe i lugn och ro, skönt.

Smög omkring i köket för att inte väcka mina kära, som går till dagis lite senare idag. Tacka vet jag att Joonas har kvällsturer denhär veckan och kan föra Isla till dagis, dagisrumba hade kanske varit lite too much i alla dessa nya rutiner under första veckan.

Är ivrig men samtidigt lite spänd, har ju ingen aning om vad en ”kartoitus” går ur på? En slags intervju, som pågår i en vecka från 9-15:30? Que?

IMG_2346.JPG

2 reaktioner på ”Back to school

Kommentera

