Excel, för fan!

Två dagar bakom mig och so far so good. Har bra fiilis inför utbildningen och hoppas jag kommer med på den. Idag hade vi mest olika tester, däribland svenska, som jag inte behövde delta i. Två mindre trevliga test dock: Excel & matematik. Voj viddu! Excel kan jag ju om nån först berättar hur jag ska göra för att räkna ihop något, men eftersom man inte fick fråga något, satt jag där och rullade på tummarna resten av timmen. Hur jag än försökte, kom jag inte på hur jag skulle göra.

Och så matematik då. Främst procenträkning, som verkligen inte är min starka sida. Under mitt senaste jobb har jag ju lärt mig räkna bort en viss procent från en summa, men åt andra hållet t.ex? Nope.

Så jag hoppas verkligen inte det faller på detta, var ganska duktig på engelska istället och intervjun kändes riktigt ok.

Spänningen stiger.

4 reaktioner på ”Excel, för fan!

  1. Uj Uj. Procent hade jag aldrig klarat av, de finns nån block i huvudet för mig där. För framtiden så kan jag rekommendera Youtube Excel tutorials, bättre än alla lärare jag har haft. Om det tröstar så när jag sökte till Arcada så hoppade jag över ALLA mattauppgifter. Kom ändå in och var inte ens sist!

    Gilla

    • Nå hoppas detta inte väger så tungt, det var nog nån annan som sade där att den verkligen inte kan använda excel… Ska kolla youtube i framtiden!

      Gilla

  2. jag har lärt mig själv excel från noll (läste en bok som lärde mig språket) sen är det bara matematik egentligen, men excel fixar formlerna bara du vet vad du vill ha 😉 Så ta det lugnt du lär dig nog och efter att du lärt dig excel så är matematiken inte heller svårt. Hade själv samma kombination som du usel i matematik och total sopa på excel. Ge dig själv tid 🙂 Håller tummarna för dig, vart söker du?

    Gilla

    • Jo, har ju nog i tiderna användt excel, men problemet med det är ju att man glömmer nog det direkt om man haft lite paus. Säkert hade jag igen kommit ihåg grejs ifall någon kunnat påminna mej, men det var ju inte tillåtet…

      Gilla

Kommentera

