Kramkalas

När jag idag skyndade mig till dagis ganska trött efter en lite längre skoldag, med regnet piskandes i ansiktet, och hämtade en plaskvåt flicka (regnet hade tydligen överraskat ute i parken), var beslutet inte svårt att ta: Skippar körövningen och satsar på att mysa tillsammans istället.

Och vilken myskväll det blev! Fröken klättrade många ggr upp på soffan helt fast i mig, drog filten över oss båda och fnittrade. Hon låg på fårskinnet på golvet och rullade där skrattandes och hade vid ett skede dragit den framför tv:n och låg där på mage som ett äldre barn (och såg på tv, so sue me!). Vi kramades och pussades riktigt extra mycket. En riktigt bra kväll med andra ord (förutom nu några av de vanliga kilarna for no reason, men de var ganska få idag) och jag fick tanka lite med toddlerkärlek så jag hoppeligen klarar av att vara ifrån henne när hon ska hänga med farmor & farfar i några dagar.

Imorgon får jag kramas med min man istället, jippii!

Och skolan: intressant! Om inte annat, så har jag haft en möjlighet att lite värdera mig själv. I dag hade vi läs- & hörförståelse på finska (alltså modersmål åt de andra), kändes verkligen som back to school. Men det var kul! Imorgon på eftermiddagen får vi veta vem som gått vidare, håll tummarna! Suger nog lite att de som inte kommer vidare tvingas komma dit ännu på fredagen…

IMG_2378.JPG

IMG_2395.JPG

IMG_2401.JPG

IMG_2397.JPG

2 reaktioner på ”Kramkalas

Kommentera

