En ny vardag

Efter en vecka som innehöll en massa spänning (det var ju i princip som en veckas arbetsintervju), reagerade min kropp förstås med att belöna mig med migrän på lördag morgon. Kändes SÅ onödigt, speciellt en barnfri morgon då jag kvällen innan joggat, rivit matt-trasor och inte ens druckit en droppe alkohol. Men å andra sidan ganska väntat, så blir det alltid när stressen lättar.

Imorgon börjar alltså en ny vardag, speciellt för mig och Isla. Slut på sovmorgnarna (för henne speciellt), eftersom jag måste föra henne till dagis före jag tar mig till Sockenbacka, där jag bör befinna mig klockan 9 sharp. Och ni kan säkert räkna ut att det inte är värst snabbt att ta sig dit från Esbo (dock förvånansvärt smidigt, för att vara kommunaltrafik!). Jag hoppas så innerligt att hon är samarbetsvillig om morgnarna(hah!), hon har nämligen varit aningen utmanande i vissa punkter på sistone…

Dessutom känns det helt kreisi att tänka hur långa dagar hon faktiskt nu ska vara på dagis, jämfört med tidigare. Förra veckan fördes hon till kl. 10 och redan då kändes det i hjärtat lite extra när det redan börjat skymma när jag hämtade henne om eftermiddagarna. Imorgon för jag henne till 07:30… jestas.

Med Joonas’ morgonturer summerat, kommer det att bli en lång & utmanande vecka. Dessutom har vi biljetter för att se MEW på onsdagen (äntligen!), få se vilka zombier vi är efter det. Fast å andra sidan kanske lite kul med nåt annorlunda program.

IMG_2430.JPG

Vår kursledare gav oss på fredagen ordern att belöna oss med något gott och det gjorde jag minsann.

2 reaktioner på ”En ny vardag

  1. Ja kan tänka mig hur det känns, det gör ont i mig och Kisen ha inte ens fått dagisplats ännu. jag hoppas vi får plats nånstans nära för han behöver SÅ gå på dagis och leka med andra barn, fast mamma inte alls är färdig att släppa taget. Men eftersom det nu är november så drabbas vi nog alla av mörkret nu, gaaah sånt väder/ mörker.

    Gilla

Kommentera

