Utbildningen, ja

Den heter som sagt Verkkokaupan osaaja, och inriktar sig på olika områden i nätbutikernas värld. Den pågår fram till midsommar och man har samtidigt möjligheten att utbilda sig till merkonom (antingen delar av utbildningen eller hela grejen, om man så vill). Verkar himla intressant. Och skönt när det är en vuxenutbildning, så känns att de förstår ens situation lite bättre kanske. Plus att vikten av SoMe poängteras hela tiden, det gillar jag!

En stor del av kursen är praktik och det jag härnäst ska göra, är att hitta en praktikplats till december. Har förstått att det är mer utmanande än man kan tro i dessa dagar, så ni kan ju gärna tipsa mig om ni vet någon som kunde behöva en motiverad & duktig praktikant till nätbutiksuppgifter? Har en lista på firmor som intresserar mig, men skadar ju aldrig med fler tips.

Har faktiskt en plan B, som intresserar mig enormt mycket, men som kanske inte är så gynnsam vad gäller anställning i framtiden… Men skönt att eventuellt ha något, ifall allt annat skiter sig.

Kommentera

