Fördelarna med social media

En grej gör mig så himla glad: I mina studier och jobbsökning märker jag äntligen att jag har någon nytta av mitt SoMe-beroende: Det anses som en fördel att man känner olika forum som Twitter, Instagram & Pinterest och speciellt glad är jag över flytten hit till WordPress, eftersom det anses som en merit att känna till WP. Igår fick jag faktiskt frågan: ”Do you have a blog?” No todellakin!

Så där får ni, alla som skrattat åt oss som sitter med näsan fast i telefonen!

Och en grej: Sluta nu gnälla på att folk bara glor i sina telefoner i allmänna transportmedel. För med handen på hjärtat: Talade finländarna med varandra i bussen innan smarttelefonernas tid? Nep, tänkte väl det.

Kommentera

