Sjukstuga

Det blev hemmadag för Isla och mig idag och tur var det, eftersom snormängden varit enorm och hon inte orkat så mycket annat än bara sitta brevid mig på soffan. Men shit, så hon har varit på gott humör!

Varför blir vi vuxna så ynkliga och gnälliga när vi är sjuka medan barn är glada, trots tungt att andas och snor som täcker halva ansiktet? Är det på något sätt att vi måste liksom bevisa hur sjuka vi är, eller vad handlar det om? För jag är helt lika ynklig och gnällig när jag är sjuk.

Hur som helst har vi haft en skön dag, främst framför tv:n eller vid iPaden, Isla hela dagen i hundpyjamas.

Tur att mina föreläsningar finns på nätet, annars hade det varit lite snopet att stanna hemma så här i början av studierna.

IMG_2740.JPG

IMG_2725.JPG

IMG_2715.JPG

IMG_2726.JPG

Kommentera

