Personlig almanacka

Bad om kalendertips och påmindes om personlig almanacka, som jag faktiskt funderat på förr.

Gjorde min beställning för någon vecka sedan och idag damp den genom postluckan, väldigt snabb leverans det vill säga! Länken ovan är till den finska sidan, som jag gjorde min beställning via, men man hade där möjligheten att välja språk och därmed även finlandssvenska namnsdagar.

Som pärmbild valde jag två äldre bilder från babysimningen för ett år sedan, eftersom de får mig på så gott humör.

IMG_2855.JPG

IMG_2856.JPG

Man får ganska långt tuuna själv utseendet inne i kalendern, och välja färg på gummibandet & linjalen. På sista sidorna valde jag istället för t.ex. karta eller adressbok sidor för färgläggning! Kan vara praktiskt under någon tråkig föreläsning…

IMG_2857.JPG

IMG_2858.JPG

Dessutom finns en möjlighet att välja från vilken månad kalendern börjar (jag valde december, och fick nuvarande veckan som bonus) och att mata in födelsedagar, men här tog min iver lite slut. Endast familjens födelsedagar finns inmatade. Även en praktisk plastficka kommer med.

Känner mig mycket nöjd över mitt val av kalender!

Ber om ursäkt för endast mobilbilder med konstigt ljus. Kanske ytterligare ett önskemål till julgubben: En näpen, men bra kamera..?

2 reaktioner på ”Personlig almanacka

  1. Jag har haft en sån kalender i år och var jättenöjd. Nu försökte jag beställa en ny (tack för påminnelsen) men det bara strular. Så nu tror jag att jag beställt en men är inte helt säker, får se om den kommer. Kanske jag inte varit tillräckligt snäll i år 😉

    Gilla

    • Ou nou, hoppas beställningen lyckades! Jag var så nöjd med hur bra det funkade, eftersom jag började göra beställningen på dagen och slutförde den först på kvällen, men allt fanns ännu kvar, behövde inte börja om från början. Du har nog varit snällast av alla i år!

      Gilla

Kommentera

