Julklappar åt dagispersonalen

Så har vi ännu en ny grej framför oss: vad ska man ge för julklapp åt dagispersonalen och när är rätt tidpunkt att ge dem?

Vårt dagis har i år en tomteverkstad redan nästa vecka, dvs ganska långt innan jul och ingen traditionell julfest. Så jag tänker att det kanske ändå gäller närmare jullovet?

Men vad uppskattar dagispersonal mest? Vad får de massor av (choko har jag hört, så det skippar jag i alla fall)? Tips tages alltså emot med tacksamhet!

5 reaktioner på ”Julklappar åt dagispersonalen

  1. Vi har gett allt möjligt. Har alltid undvikit choklad, ljus o servetter. Ibland har jag haft större budget o gett nåt finare. Alltid har jag inte. O ofta lidit av idétorka. Vi har alltid fått stort tack av dem :). O jag har alltid önskat att jag sku ha massor med pengar för presenterna. De jobbar för mini lön med våra finaste skatter. To the point, vi har gett: muminmugg, keep cup, glögg, vin, skumvin, bodyshop-produkter, Saint vacant väskor, handdukar, kokbok, god olja… Det har hunnit bli en hel del under årenslopp.
    Vi har gett presenter lite beroende på när det är julfest. Om den e tidigt i december har vi gett presenten sista dagen innan jullovet. Annars på julfesten. Allt är väl helt ok. Har kollat alltid att de alla är på plats, om vi inte slagit till vid julfesten. Ibland har nån redan blivit ledig.
    Håhhåh…långt svar igen…

    Gilla

Kommentera

