Lucka 4

Jag är ju ett gammalt Neneh Cherry-fan. Kunde i tiderna Raw Like Sushi-skivan utantill och trodde jag kunde räppä jättebra. Året var då 1989. I augusti såg jag äntligen Neneh Cherry live på Flow Festival. Kvällen var varm och skön och hon skulle uppträda på den sympatiska, runda Balloon Stage, som är lite som en amfiteater. Blev lite spänd när keikkan började med tekniskt strul och hon blev tvungen att börja om flera gånger. Tänk om hon är en bitch och blir sur? Men nej, hon undrade bara vad som är felet och konstaterade skrattande: ”Is it me? It’s always me!” och sen tror jag isen var bruten. Hade under sommaren lyssnat lite på den nyaste skivan Blank Project, utan att bli helt såld, men som så ofta, öppnade sig skivan på ett helt nytt sätt när man hörde låtarna live. Och vilken charmig kvinna i sina coola vita shorts och sneakers och rufsiga hår. Hade ALDRIG förväntat mig en låt från Raw Like Sushi, men när hon virade en handduk om håret, visste jag att det skulle hända grejer. Och så sjunger hon BUFFALO STANCE! Huhuh, kände mig nog ganska lycklig i den stunden.

Men dagens låt blir ändå min favorit från nya skivan, ett samarbete med Robyn:

Kommentera

