Kakkmaddafakka

Igår traskade jag in på Tiketti (som nuförtiden finns i Bar Ilves?!) för att lösa ut biljetterna inför morgondagens Päiväkirjaklubi (när man betalar med kultursedlar måste man sköta saker the traditional way). Samtidigt mindes jag att ett av mina favoritband har keikka på Tavastia i februari så jag bestämde mig för att fixa dem samtidigt. Eftersom jag inte reserverat biljetterna, måste jag säga högt namnet på bändet: KAKKMADDAFAKKA. Damen bakom bardisken tog det coolt (men verkade nog söka på bandnamnet skrivet på lite annat sätt), men ett och annat ögonbryn omkring mig höjdes när jag stod där och svor… Normalt brukar jag finna det befriande att säga högt just detta bändnamn, men nu kändes det nog lite besvärligt.

Men ja, biljetten är fixad och nu behöver jag inte harma mig längre över att de avbokade sin Flow-keikka i somras.

IMG_3046.JPG

Kommentera

