Lucka 5

Som jag nämnde i Lucka 3, skulle jag återkomma till Kings Of Convenience senare. Eller närmare sagt Erlend Øye. Den som känner mig, vet min kärlek för Erlend Øye, så jag ska inte gå in på det desto mera. Dessutom väntar Joonas på att jag ska flytta mig på soffan så vi kan se på finalen i Idol, så vi skippar romanerna i kväll. Men vill bara nämna, att det är Erlend som producerat Kakkmaddafakkas (se inlägget under) två första skivor. Så det så.

Lyssnade igenom senaste skivan Legao, som är riktigt skön, men det är nog fortfarande singeln La Prima Estate han släppte tidigare i år (eller kanske t.o.m. förra året?) som gör mig glad och får mig att brista ut i dans. Eller påstår du att du kan sitta still när du ser den här videon? Varför sjunger en norrman på italienska, kanske du undrar? Jo, för att han bor sedan en tid tillbaka i Italien, så varför inte?

Kommentera

