Lucka 6

Finlands Självständighetsdag till ära, blir dagens låt riktigt finsk. Och finns det något mer finskt i den aktuella populärkulturen just nu än Pepe Willberg? Schlagerartisten som i samarbete med Matti Mikkola blev Pepe & Saimaa. Jag vet inte riktigt vad som hände där (tror det bara är de inblandade som vet), men vägarna skiljdes åt och nu turnerar Pepe igen ensam. Synd, tycker jag, och grämer mig över att jag inte tog mig till Ruisrock eller Huvila-tältet i år för att se deras enda gemensamma framträdanden. Kan liksom inte föreställa mig att det blir helt samma effekt med ett ”vanligt” bänd.

Hur som helst, föddes ändå en fin skiva av samarbetet och tur att vi har den att lyssna på. Redan första singeln Tällä kadulla stal mitt hjärta, och den färskaste favoriten är just denna låt Muuttuvat tiet:

Kommentera

