Lucka 7

Den här låten har nog kommit ut redan 2013, men jag tycker den förtjänar att lyftas fram ännu i dag, eftersom den enligt mig hamnat lite i skymundan.

Jag gillade kanadensiska Arcade Fire och speciellt låten Keep The Car Running år 2007, men tappade lite intresset för dem med åren. Tills jag under ett frisörbesök hörde deras senaste skiva Reflektor i sin helhet och jag kunde inte tro att det faktiskt var Arcade Fire, så annorlunda lät de enligt mig. Det klarnade snabbt varför just den skivan behagade mig extra mycket: den var resultatet av ett samarbete med producenten James Murphy, bättre känd som LCD Soundsystem.

Skivan har många bra låtar, men titelspåret är fortfarande den som trollbinder mig med sin stämning. Videon är dessutom regisserad av ingen mindre än Anton Corbijn.

Kommentera

