Lucka 8

Weezer kom egentligen till mitt liv via Joonas. Visst hade jag gillat hitlåtarna tidigare; speciellt Islands In The Sun var en storfavorit med sin urgulliga djurvideo. Men sådär annars hade jag inte satt mig in i skivorna så jättenoggrannt.

Joonas igen är inte så imponerad av den nya skivan Everything Will Be Allright In the End, medan jag tycker den är helt okej och har kanske lyssnat på den lite mer än han denna gång.

Lustig trivia: När Weezer uppträdde ett år i Provinssirock, misstog festivalfolket många gånger att Joonas i själva verket var solisten Rivers Cuomo. Och tja, man kan väl se vissa likheter, speciellt om man sett Joonas i sina förra brills (och när han då och då är utan skägg). Och så har de ju faktiskt en låt som heter My Name Is Jonas.

Kommentera

