Lucka 24

Sista luckan är här! Och eftersom jag häromdagen upptäckte att The Wellington International Ukulele Orchestra ÄNTLIGEN finns på Spotify, får de avsluta denna serie och äran att representera julafton. Och det passar ju lite till temat som följt genom kalendern: Det är aldrig fel med lite ukulele. Och speciellt inte så här vintertid här uppe i mörka Norden. Ta det som ett tips.

Deras nya album Be Mine Tonight lär vara på väg till oss från Nya Zeeland (en av våra vänner jobbar i samma affär som en av medlemmarna i WIUO grundat) och det ser jag verkligen fram emot. Vi såg ju dem live i en vingård i Nelson, NZ och det glömmer vi inte i första taget. Men det kan ni läsa om mer här, nu ska jag sova päikkäre i min nya pjamkki och ta julfrid.

Tack, om ni orkat hänga med i min julkalender!

Lägger till videon i inlägget senare, mobilbloggar just nu…

Kommentera

