Mellandagsrea – fail

Trotsade trötthet & snuva i dag och stegade mot det lokala köpcentret för att utforska rea-utbudet, när jag för en gångs skull kunde göra det helt i fred.

Hade ca. 1,5 h på mig innan affärerna skulle stänga men hittade inget av det jag var ute efter:

– Crocs-affären hade slutligen stängt, så fick inte mina vinterskor jag funderat på för -50%.

– Iittala har inte längre av glasbollarna till julgranen. Eller de hade sålt av förra årets bollar i år.

– Omöjligt att hitta kaffekvarnar i Iso Omenas Prisma. När jag slutligen gått runt avdelningen fem ggr, hittade jag några exemplar, men det fanns inga förpackningar på hyllorna. Ingen personal heller i sikte (har upplevt detta problem tidigare i just denna Prisma, tur att vi bor granne med den bättre Prisman). P.S. Tips på riktigt bra kaffekvarn?

– Hur svårt kan det vara att hitta en enkel svart klänning? Gärna vid, lite t-shirtmodell, lite sådär avslappnad utan onödiga krusiduller. Korta eller långa ärmar, ingen skillnad. Fickor är ett stort plus. Men icke. Och hittade jag något som ens lite motsvarade det jag var ute efter, fanns den endast kvar i storlek XS. Eller så har tyget prickar eller annat mönster. Har ett par fina prickiga och färggranna Happy Socks-strumpbyxor som skulle kräva något simpelt & svart upptill. That’s why.

För att trösta mig, köpte jag äntligen en mjuk och fluffig badrock som gör att jag känner mig som en koala. Och det är aldrig fel.

Nu ska jag och min koalapäls kurera oss på soffan med sista delarna av Homeland & kanske nån film.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/0bd/76286968/files/2014/12/img_3475.jpg

Kommentera

