2014

Insåg när jag läste folks årsresuméer på Facebook, att 2014 varit ett ganska uselt år för många. Helt i min närkrets ryms det allt för många separationer, dödsfall, sjukdomar, bara för att nämna några.

Och visst, när jag tänker tillbaka på mitt 2014, ryms det mycket sorg, motgångar och uppgivenhet i ett år. Vi miste vår igelkott Martti och min käre Famu, jobbsituationen gjorde att jag kämpade med självförtroendet ganska mycket och varje nej tack jag fått gällande arbetsplatser jag sökt tryckte ytterligare ner mig. Förhållandet kändes emellanåt kämpigt med alla dess nya utmaningar med att vara småbarnsförälder och bristen på pengar hjälper inte precis situationen, speciellt när det beror på mig.

Men för min del tog 2014 ett rejält uppsving mot slutet, när jag hittade min nuvarande utbildning och trots att dagarna varit långa och tröttsamma, fylldes dagarna äntligen med något jag var ivrig över och därmed lyfte även humöret. Praktikplatsen verkar inspirerande och jag har eventuellt en annan praktikplats till våren på lut, vi får se… Det jag kanske mest av allt önskar av 2015 är att hitta ett intressant, trevligt och tryggt jobb, så vi så småningom skulle slippa denna osäkra känsla.

Och främst av allt: jämfört med babyåret 2013 kändes 2014 som en enorm lättnad. Allt blev så mycket lättare på något sätt. Sommaren var underbar, då vi kunde cykla och simma och ja, livet är bara enklare med en snart 2-åring.

Gjorde en liten sammanfattning av året:

Kommentera

