En uppdaterad önskelista

Om ca. en vecka firar vi födelsedag med Isla, wooppidoo! Kommer alltid lite snabbt inpå julen, men vi kör ändå en uppdaterad önskelista på presenter (för jag vet att ni är några där ute som ändå vill veta).

Först åt Isla:

Islas julklappsönskemål
  1. Allt från Aarrekid
  2. Lysti-set, Arabia
  3. Kassaapparat
  4. Duplo-underlag
  5. Förvaringsbox för Duplon/Legon
  6. Gunghäst, Teddykompagniet
  7. Soiva laulukirja (så inte Isla behöver plåga alla finskspråkiga nattare med Barnkammarboken)
  8. Något slags piano, behöver inte vara just denna
  9. Städset för barn/annat i städväg, hon är viktig med att hjälpa till med städningen

Sen mammas önskemål:

Cattens önskelista
  1. Essence ölglas, Iittala
  2. Pasi-väska, Marimekko
  3. Nordic Heater, Fjällräven (mountain grey eller black) – har inte ännu hunnit prova dem, vilken skulle passa mig bäst *
  4. Siirtolapuutarha-tallrikar, Marimekko
  5. Siirtolapuutarha-tallrikar, Marimekko
  6. Armbandsur, behöver inte vara just denna jag drömt om, nån snygg duger (min förra gick sönder, buu), i väntan på iWatch…
  7. Aktivitetsarmband, som har kontakt med iPhonen, t.ex. Fitbit
  8. Macbook Air (aivan sama vilken, fast en begagnad, behöver en macbook) – orealistiskt, jag vet.
  9. Olympus PEN E-PL7, t.ex. (köper man från Verkkokauppa.com får man Harri Koskinens Block-lampa på köpet) – lika orealistiskt som ovan, I know.
  10. Biljett till Mamma Mia på Svenska Teatern
  11. Tatuering (vill eventuellt täcka min gamla tribal med något finare), gärna till AntonLegacy
  12. Robotdammsugare (min man är dammallergiker och vi är lata dammsugare)
  13. Presentkort till Mili Kaikkonen
  14. Presentkort till en städfirma

Sådär. Fan, så materialistisk jag igen känner mig, men fan, låt så vara… Dessutom är det först om ett år jag fyller runda år, så jag antar att önskelistan gäller ännu då, heh.

*EDIT: Det är nog sen också Fjällrävens Sarek Heater som passade mig bättre, storlek L.</strong>

2 reaktioner på ”En uppdaterad önskelista

  1. Äsch! Klart man får vara lite materialistisk då det kommer till födelsedagsönskningar. Och jag önskar mig också alltid en massa orealistiska saker, många av dem har ändå sen under årens lopp uppfyllts 🙂 Antingen har jag sparat själv eller haft snälla personer i närheten…

    Gilla

    • Nåja, så tänker jag också. Att hur vet man vad man ska skaffa åt en (om man vill skaffa nåt) om jag inte säger det? Känner mig ändå alltid lite skyldig, speciellt nu när en liten typ fyller år samma dag…

      Gilla

Kommentera

