Jolla in da house!

Tack för era kommentarer gällande sängbyte. Kort därefter fyndade jag en Muurames Jolla-säng på Tori.fi (kontaktade ett par andra, men de där Jollorna far så himla snabbt), idag var vi och kollade på sängen och kom hem med den! Ikväll fick jag även min Makia-jacka såld, även den via Tori.fi.

Sängen är använd i tre år, så den var i fint skick och i samma köp ingick en förvaringslåda (inte Lippo, men en som är gjord som beställningsarbete, eftersom mannen var själv i möbelbranschen), Aappa-madrass och ett Ava Room-dagstäcke, dvs ett sådant man sätter fast med dragkedja, som jag lite skulle önska mig åt oss till vår säng också. Mycket nöjd.

Det får vara en förskottsgåva på 2-års dagen.

Isla var mycket ivrig över sin nya säng, men är inte så säker på om det blir något av sovandet, klockan närmar sig tio, Joonas tog över nattandet och än hörs babbel ur barnkammaren. Två gånger har hon redan kommit ut ur rummet. Så goda tips tages emot.

Gjorde som Anna, och lämnade spjälsängen kvar i rummet, så hon fick välja vilken säng hon sover i. Som vanligt, fick jag inget klart svar av henne (ibland verkar hon förstå allt så bra, ibland känns det som att inget går hem), bara ”neeee…”.

Håll tummarna!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/0bd/76286968/files/2015/01/img_3685.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/0bd/76286968/files/2015/01/img_3682.jpg

Bilden överst är tagen av min mamma.

3 reaktioner på ”Jolla in da house!

  1. Barn tycker ju om att känna sig inbonade – vill ha det mysigt, trångt och inbäddat. Så åt våra flickor har jag skaffat sänghimlar som man kan fästa på en krok i taket. Då blir det nästan som väggar, fast det är tyg, o det har funkat bra för oss. Rekommenderar alltså varmt. Lycka till!

    Gilla

Kommentera

