Lite sömnskola ännu…

Jag vet, det här blir jäkligt tjatigt, men är så inne i denna värld just nu.

Under 2-års rådgivningen i januari fick vi ju ett nummer med texten ”Perheneuvoja uniasioissa”, ifall det inte skulle bli lättare med sovandet. På tisdagen kände jag att jag nog skulle vilja prata med nåt proffs om sömnskola och om vi gör rätt osv. För de flesta kör ju med sömnskola då barnet ännu är i spjälsäng, finns väldigt lite info om sömnskola med barn som rymmer ur sängen. Plus att jag vill veta om jag sabbar allt kämpande om kvällarna med att inte köra samma metod på natten, utan istället ta henne mellan oss i sängen, där hon oftast somnar.

Nå, en kvinna svarade och verkade inte alls som en sån jag har lust att tala med (vet ni när man inte alls får fiilisen att personen överhuvudtaget är intresserad?), men berättade nu ändå lång story om vad vår situation är. När jag sedan slutade, visade det sig att personen bara var en förmedlare som förmedlar ärendet till vår lokala hälsovårdare, som sedan kontaktar mig och vid behov gör hembesök. Så mycket kunde hon ändå säga att vår metod nog är bra, så länge som båda håller fast i det och fungerar på samma sätt.

Ingen har ännu kontaktat mig och ingen aning om hur länge det ska ta. Jag menar man vill ju gärna ha stöd och hjälp NU när man är inne i det.

Efter gårdagens 53 returneringar, behövdes idag 5. Tjohoo! Visserligen vet jag inte om hon sover ännu, men hon återvände i alla fall själv till sängen efter att ha stått vid dörröppningen en stund. Och knäppt på lampan…

EDIT:

IMG_4318

En reaktion på ”Lite sömnskola ännu…

  1. Ping: Hjälp med sömnskola | Catten

Kommentera

