Hjälp med sömnskola

Gnällde i ett tidigare inlägg hur ingen från rådgivningen kontaktat mig, trots ringbud. Nå, visade sig att man visst försökt ringa mig, redan följande dag och flera gånger, men jag har lyckats missa detta pga min ärta till hjärna just nu. Hoppsan.

Idag talade jag äntligen med en jättetrevlig dam, som genast föreslog att hon kunde komma på hembesök. Passade visserligen först i slutet på nästa vecka, men tror det blir bra. Visserligen har det lite börjat lätta på sömnfronten (om jag nu ens vågar skriva så), men visst vaknar hon ännu under natten. Men stannar oftast i sängen när man för henne tillbaka. Bara dörren är uppe. Och ibland måste hon få somna med lampan på. Och huvudet under täcket. Men känner att det ändå kan vara skönt att tala med nån och få lite tips.

Ville bara tipsa om att rådgivningen erbjuder sådan tjänst, ifall någon kämpar med sömnproblem. Rådgivningen och hembesöket är kostnadsfritt, men om det finns behov till fler hembesök t.ex. gällande just hjälp med sömnskola, så kostar det visst en slant. Men fint att hjälp finns att få.

Kommentera

