The tables have turned

Ni minns hur Isla redan länge haft en ”endast mamma duger”-fas, som kulminerade i somras, då hon vrålskrek efter mig varje gång jag gick på utedass och slutade inte förrän jag kommit tillbaka.

Efter tre nätter i München är det nu en pappas flicka som bor hos oss. Visst duger mamma också, men nu är det pappa som inte får sitta på toan i fred och som man gråter efter när han lämnat hemmet. Jag fnissar lite och tycker det är ganska skönt att få sköta sina toaärenden i fred, utan publik eller skrik på andra sidan dörren.

IMG_4205

Rolig är även hur hon börjat säga fler ord på finska, istället för ”titta!” är det nu istället ”kato! kato!”. Det kan även bero på att många av dagisbarnen är tvåspråkiga och jag har hört att många av dem talar finska. Intressant, tycker jag, att följa med språkets utveckling.

Kommentera

