Ysärii!

De som känner mig, vet att jag uppskattar stort 90-tals musik. I mitten av 90-talet växlade jag lite mellan grunge och techno (även klädmässigt) och det är väl lite så det fortsatt, att favoritgenrena är indiepop/-rock, gärna med en elektronisk twist. Samtidigt kan jag njuta av lite tyngre musik ibland, speciellt live.

Förra året ordnades festivalen We Love the 90’s-festivalen första gången, men jag tyckte inte artistvalen var lite kökkögä och speciellt Modern Talking tyckte jag var ett lite skumt val. Ok, de gjorde ju lite comeback på 90-talet, men de hör nog starkt till mitt 80-tal.

Hur som helst ordnas festivalen i år och nu funderar jag faktiskt på att delta i festivalen! För alltså U96 (ska uttalas på tyska), Snap!, East17 och Coolio låter mycket med ”mitt 90-tal”. Natalie Imbruglia finns även med och tycker man kunde utveckla idén vidare och ha lite mer den stilen också med. Kanske nästa år. 4NonBlondes och Spin Doctors såg jag nämnas i en diskussion, inte alls illa! Och jag – som var väldigt inne på rave vid ett skede – skulle bli riktigt glad av Maruscha, Members Of Mayday eller Westbam.

Denhär videon hittade jag på Twitter, passar ganska bra in på temat:

Kommentera

