Inget nytt under solen

Lite tyst på bloggfronten just nu, men allt väl här, vardagen rullar på, trots småkrasslig flicka. Hon verkar frisk, sen får hon igen stegring och hostar och är snuvig. Lika bra att hon vilar hemma. Sovandet går just nu relativt bra (knack knack knack), hoppas vi börjar lämna den fasen bakom oss snart.

Joonas har som tur haft ledigt och möjlighet att stanna hemma med Isla, så jag kunnat delta på lektionerna i skolan, sista veckan före praktik på ny plats. Närstudierna har varit riktigt intressanta, äntligen riktigt nördstuff, som HTML5, CSS, Drupal & Photoshop och alltmöjligt däromkring. Visserligen hinner man inte lära sig allt grundligt, men hjälper att lite uppfatta vad det rör sig om. Gillar starkt.

Nya praktikplatsen däremot är jag superivrig över men samtidigt lite nervös. Spänd på att personkemierna funkar, att jag gillar jobbet och främst av allt: Att eventuellt få fortsätta där efter praktiken. Vi får se, vi får se.

Har kännt mig konstigt pigg denhär veckan, vilket är skön omväxling Antingen är det pga solen, sömnen på veckoslutet, det att jag fått sova 30 min senare pga utebliven dagisrumba eller en kombination av allt. Allergimedicineringen tycks funka, och hoppas det håller våren ut.

Igår fick jag min andra trasmatta till landet klar, och nästa projekt är alltså en halsduk. Även pläd och ny matta står på agendan.

Summa summarum: Allt är riktigt bra, men ganska mycket på gång just nu.

Kommentera

