En solig eftermiddag

När man till sin glädje får höra att skoldagen slutar tidigare och inser att man har några timmar barnfri eftermiddag framför sig, kan man locka med sig sin trötte man ut på en joggingtur. 

Jep, försöker liva upp den hobbyn igen efter den mörka och våta vintern, tyvärr finns inte riktigt tiden till att springa så ofta som jag gärna skulle, men 1-2 ggr i veckan har jag nu i alla fall försökt klämma in. 

Vi hade faktiskt ett mål med springturen också: nämligen att besöka de närliggande cykelaffärerna och provköra cyklar. Stålhästen fick så mycket bajs på internätet att jag inte kanske vågar satsa på en sån, men efter dagens provkörning, leder nog Crescent Klinte med 7 växlar starkt. Det var många som rekommenderade den på Facebook och den kändes nog himla skön och stabil att cykla med och växlarna gick lätt att byta. Monark, Insera Boulevard och Aino (Helkama) fick jag stryka från listan, kändes inte alls lika bra. Nu ska jag lite fundera ännu, men beställer antagligen via nätet (Joonas bongade bl.a en cykelaffär med webshop i Vasa som verkade lovande).

Sen joggade vi vidare till dagiset och plockade upp vår lite crankyga dotter, som dock haft en bra dag på dagis. Hostar gör hon ännu och det plågar ju stackarn om kvällarna.



Vitsi det var skönt att jogga lite lätt men oj, så pollenallergin kickade in på kvällen! Kändes som om jag hade ett kilo sand i halsen och ett enormt tryck i näsan. Det är väl nu det börjar ordentligt…

Kommentera

