Ingen samarbetsvillig pupu

Idag hade dagiset maskerad i påsktema. Vi hade ju ett par kaninöron, så jag tänkte att vi kör med det. Tränade lite med öronen någon dag innan:

  

Jep, det är en gammal mikrofon…

Orkade inte pyssla någon svans, men mindes att vi hade en extra brun (hallå, haren byter ju till sommarfärg i dessa tider!) tofs som hör till en Costo-hatt och den sydde jag fast i ett par svartvitprickiga (i brist på vita) leggins. Vit blus med påskgul ficka hade vi från förr.

  

Frågade på Instagram råd om ansiktsfärger och gick efter ett tips till BR Lelu och köpte ett ordentligt set, sökte olika modeller på Pinterest och var förberedd.

Igår kväll tänkte jag att vi har tjejkväll och målar Islas naglar gula, påsken till ära. Hon beundrar ju alltid mina naglar så hon vill ju säkert vara som mamma, eller hur? Fick sätta nagellack på ena handens fingrar, flickan sade ”YÖK!” och freakade totalt och bara ville ha det ”bort! bort!”. Hjälpte inget annat än att ta bort nagellacket.

I morse hade jag då satt fram ansiktsfärgerna och en spegel, så hon kunde se sig själv samtidigt hur fin hon skulle bli. ”YÖK!” skrek hon igen och totalvägrade. Pupuöronen flög i golvet fast hur många ggr, så jag nappade med några ansiktskritor med till dagis och lämnade dem där, just in case.

Helmiä sioille, som man så passande uttrycker det på vårt andra inhemska.

När jag sökte tjejen, mötte en så här glad pupu (utan öron dock) mig, som skuttade omkring (lite som en häst, hih) och sade: ”pupu! Pupu!”:

  

  

Hemma har hon fortsatt skutta omkring, så månne hon inte hade en helt kul dag ändå?

Kommentera

