New shoes!

Jag vet, använder den rubriken väldigt ofta, men det är ett av mina favoritcitat från Twin Peaks (Leo Johnson), som dessutom är högaktuell just nu.

Hur som helst, så växer Islas fot i racerfart. Våren kom, och vi behöver igen ett par nya sneakers, som jag från tidigare vet att vi använder mycket. Kollade en dag på sneakerurbudet i stadens affärer och konstaterade för det första att det bara är ljusrött (igen) som gäller bland flickskor och för det andra att de är sjukt dyra.

Samtidigt tipsades jag om att Stadium hade rabatt på Adidas Dragon-sneakers, som ju är snygga dessutom! Grubblade en stund mellan svarta eller lila (som såg blå ut i mina ögon), men valde till slut svarta:

  

Det kommenterade på Instagram att åh, om deras (äldre än Isla) döttrar gick med på att ha annat än pink på sig, så jag måste verkligen ta ut allt av denna tid, eftersom jag anar att pink-fasen kommer även till oss en dag.

Men än så länge älskar Isla sina nya skor, ville ha dom på hela tiden (innan de varit ute), dansade och sprang med dom, så mamma är mycket nöjd!

   

Denhär lilla kärran var förresten ett lyckat koncept. Fröken var mycket viktig med sin uppgift. Märkt väl pink byxor, avskyr ingalunda färgen, men tål inte pink från topp till tå. 

Kommentera

