Doften av jordgubb

Förra sommaren tipsades jag om Cienta-tygskor, vilket visade sig vara den bästa sommarskon. Köpte även ett par orange ballerinan i en storlek större men de var typ passliga på hösten, så de användes kanske ett par gånger. Frånsett från den konstiga jordgubbsdoften (varför ska de dofta?), var vi mycket nöjda med dem.

Tidigare i veckan nämnde Valeäiti om att det doftar jordgubb på Stockmann igen och jag rusade direkt dit och faktiskt: direkt när jag anlände till barnavdelningen var det bara att följa doften för att hitta rätt.

  
Det var lite säätände med storleken, eftersom jag tänkte ta storlek 25, men biträdet tyckte absolut jag skulle ta 24, som inte fanns där men i Hagalund, som Joonas sedan följande dag sökte, bara för att konstatera att de var just nippanappa passliga nu, men antagligen för små om ett par månader då de egentligen behövs, så jag fick återvända till Stockmann, där ett annat biträde tyckte absolut att det ska va 25. Bestäm er!

Hur som helst, så får man just nu 30% rabatt om man köper två par så förutom likadana som förra årets atmégröna (fast denna gång grå), tog jag ett par gula ballerinas, i samma storlek denna gång:

   
Igår var det de grå som skulle vara på hela tiden, idag dessa. Kul att hon gillar! 

Kommentera

