Hej då skötbord!

När jag var gravid var det väldigt många som sade att det inte lönar sig att investera på ett dyrt skötbord, eftersom man bara använder det i typ ett halvt år. Tur var att vi fick ett Brios skötbord av kompisar, eftersom vi användt det tills nu, dvs nästan 2,5 år.

Vi skulle använda det säkert ännu en tid om det inte vore för att bordet behövs mer i en annan familj snart och jag har stört mig på hur trångt det är i badrummet. Man får inte ens upp dörren till balkongen, vilket är jättesynd. Men Isla har trivats där bra, kanske för att hon kunnat fjanta framför spegeln där och jag och min rygg har tyckt att den varit på en skön höjd.

Men nu såg vi chansen att gå vidare, så skötbordet flyttade in hos en ny familj och vi köpte istället en bänk och några förvaringslådor från Ikea.

 
Bänken är ursprungligen menad för utomhusbruk men vad stör nu det? Lådorna var menade egentligen för städredskap och annat som varit i vägen i badrummet, men just nu fylls de av blöjor… Men vi hoppas ju att bli av med dem under sommaren.

Igår beslöt jag mig för att även tömma bastun från pulkor och kylväskor och dylikt* och värmde bastun åt Isla och mig. Vi har ju hittills badat bastu en gång med henne, på julaftonen. Nu försökte jag om hon skulle ha kommit och satt sig med mig där, men hon krävde att få badkaret in dit, så hon badade då samtidigt. Bra gick det också.

 
Isla godkänner klart bänken och klättrar själv upp dit, vilket jag märkte på kvällen när hag insåg att en nyligen insmord tjej klättrat upp där och lämnat fettfläckar efter sig:

 Greased Lightning har varit hennes temalåt redan en tid… 

*Jag är ju tvärt emot att använda bastun som förvaringsutrymme, men någon annan i familjen är inte helt lika förtjust i bastubadande och tycker det är ett behändigt ställe att stuva in saker som saknar plats…

Kommentera

