Aina mun pitää

Just nu går delar av Pertti Kurikan Nimipäiväts Eurovisionsbidrag även att anpassa i min vardag:

Aina mun pitää nukkua

Aina mun pitää herätä

Aina mun pitää käydä suihkussa 

För jag tycker det är det enda jag gör. Förutom går på jobb då. På kvällen måste jag ladda kaffekokaren klart, förbereda allt inför morgonen, duscha, och så hinner vi kanske se ett avsnitt av Modern Family innan det igen är dags att gå och lägga sig. Och ändå går jag för sent och lägger mig, eftersom nattsömnen blir helt för kort, för att vara tillräckligt för mig. Tur är att det är så kul på jobbet, så jag känner mig motiverad att stiga upp. För jag förstår bara inte vart all tid försvinner? Jag har inte varit ute och joggat igen på flera veckor eftersom tiden bara inte finns för det och DET stör mig, eftersom ryggen nu igen börjar bråka i brist på motion.

Ok, jag har skaffat mig en mycket tidskrävande hobby i och med vävningen (mer om det i ett skilt inlägg), som tar bort mycket av fritiden, men visst är det ett pussel denhär vardagen. Har inte träffat en enda vän på kaffe/drinks i en evighet och saknar det. Måste skärpa mig.

Ni kan tänka er att jag ser enorm mycket fram emot våra små tumisgetaways med Joonas i maj: Först till Stockholm på dop och senare på månaden romantisk kryssning med Viking Grace. Maj-månad får annars också lov att bli den mer sociala månaden!

2 reaktioner på ”Aina mun pitää

Kommentera

