Nya projekt

Trots att vävningen varit oerhört intressant och givande, är den oerhört tidskrävande, eftersom den kräver att man sitter i vävsalen även utanför kurstiden. Just nu har vi dessutom en extra tajt tidtabell för att få allt klart till sommaren. Kanske inte så passande för en småbarnsförälder. Måste noggrannt överväga mitt deltagande på hösten, fast det är synd när man just kommit igång.

Vad har jag då gjort:

   
  En halsduk

   

  

 Just nu håller jag på med en pläd, med en teknik så att man väver den dubbelsidigt, så att den liksom är vikt på vävstolen.

   

 Dessutom ska jag ännu göra en bred matta till vardagsrummet. Grått och vitt var planen (så överraskande), mönstret vet jag inte ännu. 

En reaktion på ”Nya projekt

Kommentera

