06:54

Jag har inte idats skriva om sovandet på en tid eftersom det känns att varje gång jag nämner om hur bra det går, blir det takapakkia och vi får en riktigt dålig kväll.

Men sådär överlag, efter 2 månaders helvete började det så småningom att rulla på och trots att hon springer ut ur rummet om kvällarna, så är det på gott humör, istället för detdär hysteriska skriket (vilket visserligen de senaste kvällarna återvänt till en mildare grad, eftersom vi inte läser så många böcker som hon vill), så det är i alla fall skönt.

En sak som det tydligen inte finns någon återvändo från är dock de tidiga morgnarna. Prick 06:54 uppenbarar hon sig i sovrummet varje lediga morgon. Då är det liksom för sent att försöka få henne att somna om i sin egen säng, så hon får kliva upp mellan oss. Ibland chillar hon en stund där (+ slår med armbågen i mitt ansikte och sparkar mig lite överallt), men sen börjar gnället om tv, leka, mjölk. Oftast är vi bara så trötta att det lättaste är att knäppa på tvn i sovrummet så kanske man kan dåsa till en stund ännu med god tur.

Men vad är då grejen att jag sen på måndagen alltid måste väcka henne typ 07:45? Även nu, fast vi hade tre lediga dagar, vaknade hon 06:54 varje morgon, ingen skillnad hur sent hon lagt sig. Börjar snart ta det personligt.

Jag minns ännu för ett halvt år sen när jag var tvungen att väcka henne för att vi skulle hinna till 09:30 till dagis… Då önskade ju dagispersonalen att vi skulle väcka henne tidigare och jag är så glad att jag inte gick med på det, eftersom jag visste att denna dag skulle komma.

 

Mycket nöjd förresten med denhär kudden från Ikea, hade varit bra att ha den då vi tog Jollan i bruk:  
   

2 reaktioner på ”06:54

  1. Heh. Jag vet att min brorsson hade samma grej på gång. Vardagsmorgnar huur svårt som helst att vakna och fara till dagis, men SEN på veckosluten var han pigg som en mört och vaknade av sig själv typ 6/7 tiden. Han var äldre än Isla och sade det själv; (gäller nu då bara honom alltså) att det är så kiva när han vet att det är veckoslut o han får vara hemma med mamma o pappa att han bara vaknar! …

    Gilla

Kommentera

