Pimp my parveke

På söndagen bestämde vi oss för att cykla till Plantagen och äntligen fixa balkongsblommorna. Genom åren har vi konstaterat att Stjärnöga/Tähtisilmä är en fungerande balkongsblomma för oss: Den tål lite kyla, blommar ofta ännu i oktober och är dessutom snygg. Jag är ju som känt lite allergisk mot pelargoner och andra dylika klassiker, så alternativen är ju inte så många. Nu har vi även lärt oss hur många blommor vi behöver och räknade ut att vi får dem + lite mull med cyklarna. Plantagen är dessutom typ ett par kilometer från vårt hem. Än en gång mycket nöjd med var vi bor.

Denna gång flyttade vi Islas cykelstol på Joonas’ cykel, vilket var ett bra beslut, eftersom jag nu njöt på ett helt nytt sätt att cykla och kunde i fred koncentrera mig på att lära känna min nya Crescent. Och visst är det underhållande att se hur Isla njuter av cyklandet, ler och skrattar hela tiden och när Joonas sträcker ut handen, sträcks även en liten hand ut. Vid uppförsbackar hjälper hon dessutom med att skuffa på rumpan, vilket konstigt nog hjälpte i alla fall mig att orka.

   
      

Kände mig som direkt ur nån film, cyklandes med mina blommor i korgen.

 

Den lille balkongsassistenten, som efter en stund hittade en ask med muffinsar, utropade ”muffins!”! och koncentrerade sig därefter på att mumsa på dem.

En reaktion på ”Pimp my parveke

Kommentera

