Sommarjobb

Känns som att jag konstant ursäktar mig för att bloggen inte får den uppmärksamhet den förtjänar, men det händer så himla mycket hela tiden. Bra saker visserligen, så det är ju tur i alla fall. 

Först och främst fick jag bekräftat att jag får sommarjobb på firman jag nu gör min praktik på. Och DET är jag så glad över, eftersom det känns som om min erfarenhet inom kundservice och kulturproducentstudier äntligen kombineras på ett bra sätt, miljön känns bara så rätt för mig.

Självklart skulle det vara skönt med sommarlov och jag vet att jag vid något skede på hösten/vintern kommer att känna av detta, men just nu är prioritet nummer 1 att få ett jobb jag trivs med och lite ”riktig” lön. Det var ju liksom huvudsaken med utbildningen jag går just nu. Joonas är ju ledig hela juli, så han kommer antagligen att spendera lite tid med Isla på stugan och som tur åker det ju bussar dit. Så jag tror nog det blir riktigt bra. Och eftersom dagisrumban faller bort i juli, är där ett stressmoment mindre. Skönt.

När vi för en vecka sen åkte direkt från mitt jobb till flygfältet på tumis, fanns det alltså orsak till att besöka Wine & View-baren och fira både det och vår Stockholm-weekend med lite bubbligt.

  

2 reaktioner på ”Sommarjobb

Kommentera

