Läderjacka gone bad

Något jätteskumt hände under vår resa till Stockholm. När jag på fredagmorgon skulle gå till jobbet bestämde jag mig i sista minuten att ta på mig min läderjacka istället för min vanliga jacka, att det kunde vara lite ”bättre” jackan. Till grejen hör ju att jackan hängt oanvänd i skåpet i några år, eftersom den inte gått på mig och jag var så nöjd över att den äntligen gick på mig igen.

Mitt under arbetsdagen märkte jag att jackan hade repor där jag hållit ryggväskan och när Joonas hämtade mig från jobbet, hängde det redan flisor från jackan och det blev bara värre under resan.

   
 

Joonas menade att konstgjord läder reagerar så, ifall den blir våt och torkar och blir våt igen. Men skumt att det hände så fort, att den nästan föll i bitar på ett par dagar! När jag väl kom hem var det bara att slänga jackan. 

Tur att det var så varmt i Stockholm och att jag för säkerhets skull tog med mig en kavaj så jag klarade mig med den. 

Kommentera

