Sommarhår

Jag tycks varje år gå till frissan just denna tidpunkt för att få håret i sommarskick. Går ganska sällan nuförtiden till frissan (jämfört med tidigare), kanske 2-3 ggr i året. Mitt hår är dock ganska starkt och tål det mesta och lord knows hur mycket jag plågat det på sistone: Blondering, stylingprodukter i mängder och plattång. Håret är tjockt, men tungt, så det kräver en massa produkter. 

Min dröm har ju redan i ett par år att få riktigt ljust hår, typ vitt, som skulle skifta i grått (men inte helt grannstyle ändå, trots att det är trendigt nu). Men hittills har vi kört med ränder och processen har varit heeelt för långsam i min otåliga smak. Har nog konsulterat min frissa, men problemet är att jag har så mycket rödpigment i mitt hår plus att håret varit så brokigt med alla dess färger så det är lite omöjligt att åstadkomma drömhåret. Har även traumor från studietiden när mitt hår totalblonderades hos frissan och blev helt kanariegult. Urk.

För en månad sen hade vi fest på jobbet och fick en festfrisyr fixad. Hårstylisten slängde ur sig kommentarer som: ”Nyt olis todellakin ohennussaksille töitä!” och ”Miks tää tukka on näin paksu!?! Jännä ku se ei yhtään näytä siltä et se olis näin paksu…”. Haha, det var ju så spot on!

Min frissa testade en annan metod i färgandet denna gång (lite som liukuvärjäys) och det funkade, tycker jag! Tipsades om L’Anzas silvershampoo, som lär ha mest pigment av alla silvershampoon (har ju använt sådana hittills också), låter perfekt! Så blev det även dags att investera i Moroccan Oil, eftersom håret nu utsatts för ännu mer plågeri.

Nu borde jag vara redo för sommaren, lite mera färg på kinderna så blir det bra! 

Här ännu klassisk före-under-efter bildserie:

   
   

2 reaktioner på ”Sommarhår

  1. Så himla svårt det där med färgande för det är sååå fast på nyansen. Är det mörkt eller ljust, just det är faktiskt inte helt avgörande utan just rätta balansen i ”värmen” eller ”kylan” på färgen. Men detta ser ju supersnyggt ut!

    Gilla

    • Det är jo ganska pienestä kii. Intressant också hur en kollega sa att hon gillar så den gyllene tonen i mitt hår när det just är den jag vill bli av med. Silvershampot verkar faktiskt vara bra, eftersom det visar nu mycket mer resultat än dylika liknande shampon.

      Gilla

Kommentera

