Vart ska en barnfamilj resa på vintern?

Jag är ju enormt ivrig över att ha ett jobb nu när min utbildning snart tar slut, men samtidigt börjar en liten ångest krypa på i och med att jag inte i år kommer att ha något sommarlov över huvudtaget. Och just nu är det enda folk talar om sommarlov och ALLA frågar mig hela tiden: Kommer du att ha nåt sommarlov alls? Nej, men jag har ett JOBB som jag gillar. Klen tröst just nu faktiskt.

Det jag tror jag behöver just nu är att boka en semesterresa till vintern, så vi har nåt att se fram emot. Tror det skulle hjälpa lite att orka. 

Och det är här ni kommer in, kära bloggläsare: Tipsa mig om bästa resemålet med en (på vintern) 3-åring, gärna även hotell och tidpunkt på året.

Senast var vi ju till Fuerteventura, som har funkat ok först på tumis och senare med en nyss fyllda ettåring, men vågorna är lite väl höga och blåsten lite för kraftig där för att kunna mysa på stranden. Lanzarote funderar vi på, men finns det nåt annat guldkorn vi borde veta om? Gärna med uppvärmd pool då, det hade vi INTE senast, brrrr.

Jestas, vilken liten loppa Isla var på vår senaste resa:

  

     

4 reaktioner på ”Vart ska en barnfamilj resa på vintern?

  1. Vi har gillat Tjäreborgs Sunwing koncept. Besökt både Cypern och Teneriffa. Inte hejsan hoppsan resemål men perfekt med småbarn. Då vi var på Cypern hade vi lekparken pris utanför vårt rum så där kunde vi sitta på terrassen medan barnet lekte i sandlådan.

    Gilla

  2. Thailand. Khao Lak (lite ifrån turist ghettona). 3 veckan i januari sjunker prisen dramatiskt. Perfekt väder. Har varit på både familje- och mera vuxenhotell och kan definitivt rekommendera det senare, särskilt för en som är känslig för oväsen och hets. Jw marriott är super!

    Gilla

Kommentera

