Jag ska måla hela världen, lilla mamma…

Förra veckan var en tung vecka med hektiska – men roliga – jobbdagar, mycket grubblerier, sömnlösa nätter och migrän.

Insåg att jag behöver ett projekt för att få tankarna på annat håll och insåg att det var dags att måla stolarna på stugan. Idén om att måla dem föddes redan förra sommaren, när jag med stor iver målat köksstolarna hemma och när jag nu fick grönt ljus, stegade jag direkt till Clas Ohlsson och köpte en burk grå målfärg.

Eftersom jag befinner mig i stan under veckan, beslöt mig för att testa först på Islas stol, som är ett loppisfynd och den blå färgen var kanske inte helt i vår smak.

  
Följande dag besökte jag K-Rauta och med hjälp av trevlig personal fick jag mig två burkar målfärg i just de nyanser jag önskade: mintgrön och ljusgul. 

Packade målfärgerna med när jag tog bussen mot stugan och kvällsaktiviteten följande två kvällar var detta:

   
 
Riktigt nöjd, måste jag säga. Tre stolar finns kvar (plus hittade två extra identiska stolar i ett annat rum) och låt mig få presenter följande färgerna:

  
Dethär e så kul! Nu har jag bara lust att måla allt. Allt jag ser är en potentiell målyta…

Kommentera

