40 is the new 30

Samma dag som Isla fyller 3, fyller jag 40. Fattar inget, tycker fortfarande jag är 30?!

Men efter att jag gick igenom en ålderskris när jag fyllde 28, bestämde jag mig för att aldrig mera krisa pga något som åldern. Man är väl så gammal som man känner sig? Jag har väl även haft turen att omge mig speciellt på mina jobb med folk som är betydligt yngre än jag, så det påverkar säkert till att man inte alltid minns sin egentliga ålder.

Istället för att sörja, är planen alltså att ordna en fest i januari (ja, i år firar vi skilda dagar med Isla), dit alla ska kunna komma: gamla vänner och bekanta, bloggbekanta, jobbkompisar (även från ex-jobb), mammakompisar, körkompisar och whathaveyou. Utrymmet bör alltså rymma mycket folk, men ändå inte kännas dumt ifall det inte dyker upp så många (det brukar nämligen ske). Det ska gärna finnas en bar, eftersom jag tyvärr inte just nu har råd att sponsra dryck åt alla hela kvällen och kanske någon liten cateringmöjlighet (bara lite smått & gott att äta). Det behöver inte finnas utrymme för band, men nog system för eventuell DJ. Vill gärna ha stället för bara mina gäster, så det skulle vara ett stort plus.

Har nog ett starkt alternativ på lut, men kan ju testa här om någon skulle komma med ett förslag som jag inte tänkt på.

Nedan en bildkavalkad från tidigare födisar:

   
25 – 70-tals tema i Sauna Bar

  

30 – fest med två andra vänner i Nousu, dvs Nosturin Alakerta, hölls dock först i september

 
35 – peruskalas hemma

5 reaktioner på ”40 is the new 30

Kommentera

