Turbojugend

Den trogne läsaren kanske minns att Joonas är medlem/en av grundarna i Turbojugend Espoo. Här har jag skrivit tidigare om det. Turbojugend, som är en slags internationell ”fanclub” till det norska bandet Turbonegro har blivit mer av ett kompisgäng och ordnar (iaf i Finland) olika evenemang, både idrott och keikkor osv. Kul evenemang hur som helst, som jag ofta hängt med på, men ofta känt mig lite kanske som en outsider, eftersom jag inte är en officiell medlem, utan bara en hangaround.

Har nog tidigare funderat på att bli medlem, men tänkt att jag kanske inte är tillräckligt av en fan till bandet (fast TJ är så mycket mer än bara en fanclub), trots att jag är fascinerad av bändet, dess norskhet, Hank von Helvete och hela kultmeininkin kring dem. Nu har jag dock upptäckt att fler och fler medlemmar inte räknar sig till fans, så efter sju år tyckte jag det var dags att bli medlem och igår blev jag godkänd! 

Vilket är mitt TJ-namn? Nå DJ Esbobo förstås! Nu fattas bara en kutte dvs jeansjacka…

Isla aka La Isla Bonita har ju även varit med på några Turbocup-turneringar, som hon senast igår talade om. ”Pappa spela fotboll” berättar hon ivrigt (antagligen även på dagis) då det handlar om en gång per år…

     
   

Kommentera

