Slut på mummokerho

För ett år sedan började jag ju med ett nytt hobby: vävning. Så intressant och kul, men alltför tidskrävande och inte kanske en helt passlig hobby för en småbarnsförälder. 

Beslöt mig därför för att ta en paus i alla fall ett år, så kollar vi sen när Isla är lite äldre. Just nu verkar hon vara i en ganska känslig ålder och efter sommarens frånvaro pga sommarjobb, har jag helt enkelt inte hjärta att vara ifrån henne så många kvällar. Vill ändå fortsätta med kören, som är varannan vecka och så kräver ju jobbet ibland lite kvällsaktivitet.

Problemet var att jag på våren var i kö för att göra en bred matta, som jag köpte material till, men så tog tiden slut och jag hann aldrig göra den. Fick det dock dealat med vår snälla lärare så att jag kunde göra den klar nu innan höstterminen börjar. När jag sedan satt där om kvällarna och bankade på vävstolen med ögonen i kors meda Isla höll oss vakna om nätterna och helt tydligt saknade mamma, insåg jag att det nog var rätt beslut att sluta kursen.

Mattan blev inte så lång som jag planerat pga tiden – igen – tog slut, men tror den blev riktigt bra och ser fram emot att se den när den tagits ner från vävstolen. Gjorde ett mönster som heter rips, vilket var en ny bekantskap för mig, som bara vävt tuskaft eller kypert.

   
    
 

4 reaktioner på ”Slut på mummokerho

    • Tack! Tyckte också den blev helt fräsch, fast jag var ute efter en lite ljusare grå. Det är så bästa sysselsättningen för lite äldre, som inte känner sig bundna att vara nån annanstans samtidigt!

      Gilla

Kommentera

