Keikkor och sånt

Kommande veckoslutet blir minsann ett intressant veckoslut. När kvällsturen är över, ska Joonas och jag ha lite tumistid i form av vår favorithobby: Nämligen gå på keikka. Vi ska se Rise Against, som jag köpte biljett till redan på våren. Punk är kanske inte direkt min genre, men Rise Against har alltid behagat mitt öra med melodisk och mångsidig repertoar och så hör den ju till Joonas’ favoritbänd. Och han förtjänar nog nu lite livemusik också och sådan musik HAN gillar. Ofta är han ju så snäll och kommer på keikkor med artister som kanske jag gillar mer, men denna gång blir det tvärtom.

Lite synd är att keikkan går på varann med Musiikki & Media i Tammerfors, där jag egentligen borde vara nu. Men jag kunde ju inte veta på våren som praktikant att jag skulle få ett jobb här och att mina arbetsuppgifter dessutom skulle ändra till sådana, att jag just har möjlighet att delta i dylika intressanta evenemang. Men min arbetsgivare var så flexibel att jag får åka till Tammerfors imorgon på morgonen, delta i några seminarier och Industry Awards-galan, som jag är oerhört nyfiken på. Planen är även att se Lapko och kanske Pariisin Kevät i samband med Lost In Music-festivalen.

Vet ni, jag är så ivrig att jag nästan spricker av tanken att jag får uppleva detta tack vare mitt JOBB! När jag för ett år sedan låg och grät i bottnet av soffan pga alla ”nej tack”-svar jag fick på mina arbetsansökningar kunde jag då aldrig tro att situationen skulle vara denna ett år senare. Allt har helt tydligt sin mening.

Kommentera

